Voi pahus. Tajusin (no hyvä on, olen tiennyt sen jo kauan), että blogini kirjoitusten tyyli vaihtelee ihan äärilaidasta toiseen. Enkä minä ole vielä edes kunnolla angstaillut täällä, joten tyyli saattaa tulla vaihtelemaan vielä enemmän. Haluaisin pistää ne hassut kategoriat tänne, mutten löytänyt niitä enää. Harmillista.

Haluaisin mennä Vuotiksen pikkujouluihin. Yritin tänään kysellä äidiltä, mutta hän oli sitä mieltä, että Espooseen on liian pitkä matka, eikä sinne kuulemma edes pääse kovin helposti. Lisäksi joutuisin lähtemään aikaisin, jotta pääsisin kotiinkin (sitä vain mietin, että miten niin "pääsisin" - eikö hän aio avata ovea minulle, vai mitä?). Harjoitin joka tapauksessa pientä manipulointia, eikä äiti loppujen lopuksi ollut ihan niiin hirveästi vastaan, mutta sanoi puhuvansa vielä isän kanssa, vaikka isä olisi hänen mielestään asiaa vastaan. Täytynee manipuloida vielä hieman lisää, kyllä minut sinne päästetään, pakko! Jos saisin luvan, voisin olla tietävinäni, millä junalla sinne mahdollisesti pääsee (koska oikeasti minulla ei ole havaintoakaan, enkä ole koskaan edes matkustanut yksin junalla). Olisihan äiti päästänyt minut ficcarimiittiinkin, joten miksei pikkujouluihin? (Myönnetään, keksin kyllä syitä, mutten halua laittaa niitä tähän, koska silloin tulisin myöntäneeksi, että voisi olla järkevää olla päästämättä minua.)

Tämäpä on varsin mielenkiintoinen merkintä, totta totisesti. Jotta kaikkia jaksaisi kiinnostaa vielä hieman enemmän, voisin mainita, että minua ärsyttää, kun kirjoitan aina esim. "meili", kun pitäisi olla "mieli", eli vaihdan i:n ja e:n paikkaa. Tai minä en vaihda, se on sormieni salakavalaa olevinaan-huumoria.

Saatan saada kannettavan. (Tässä vaiheessa teidän kuuluu hyppiä kattoon riemusta.) Olisin ainakin saanut, jos niitä 500 € maksavia olisi vielä ollut. Nettiä siihen koneeseen ei sitten kyllä tulisi, mutta ainakin voisin kirjoitella ja siirtää kaiken muistitikun avulla tälle koneelle, ja siinä sivussa tulla ryöstäneeksi isän hermot, koska ravaisin aina netissä tällä koneella, ja sen seurauksena saisin vielä kannettavaani netin. Hyvä suunnitelma? Ai, eikö, miksei muka?